lørdag 29. januar 2011

"Kaste sko i utedo"

Denne uka har vært en lang, men allikevel kort, uke. Vi har hatt mye undervisning - temaet denne uka har vært IDENTITET. Spenstig. Vi har hatt undervisning med ei australsk dame som heter Joanne som er veldig flink. Hun har vært her i to uker. Neste uke kommer det en ny foreleser som skal snakke om temaet
"clear concience." Foruten undervisningen har det vært "Australian Day" denne uka, den 26. januar, og det måtte selvfølgelig feires!
Australian Day er en feiring av dagen de første engelske skipene med fanger kom til landet. Jeg må bare beklage at mine kunnskaper om hendelsen ikke er så utfyllende...
Fargetemaet på dagen er gult og grønt (uvisst hvorfor) og folk kler seg i klær med disse fargene. Vi spiste Fish'n chips og neonfargede saftis. Det blei arrangert flere leker på kvelden, blant annet "kaste sko i utedo" som går ut på at treffe YWAMs utedo (som brukes når elevene er på camping i bushen) med skotøyet ditt. Jeg vant en gang og fikk australsk godteri. Stas!
Vi hadde også "Vegemite på nesa"-leken som går ut på å få smurt det berømte australske pålegget "vegamite" på nesa for så å sende det videre fra nese til nese i gruppa. Gruppa som først har sendt vegamiten rundt til alle gruppemedlemmer er vinneren av konkurransen.



Svenske Lovisa, danske Hannah og meg.









Hver lørdag er vi med på YOUTH STREET som er aktiviteter og møter for de lokale ungdommene i Townsville. Temaet forrige lørdag var "Crazy Hair Day."



















Vi gikk til stranda og spiste is i den lokale is-sjappa etter Youth Street.










Jeg har det veldig bra og trives godt så langt.

 

7 kommentarer:

  1. Åsta, så gøy å lese bloggen din! Det ser ut som du kommer til å få et supert opphold der. Og når det gjelder fjellsekken du skrev om tidligere, har du min fulle støtte! Den var min bestevenn også på tur til Ghana, helt utrolig hvor mye en kan få stappa oppi den! Gleder meg til å følge deg videre. Ragnhild W.

    SvarSlett
  2. Åååå, koselig å høre fra deg, Ragnhild!:D
    Jeg vil henge snart!

    SvarSlett
  3. Konge at du trives så bra! :) Ser kjempedigg ut!! :P

    SvarSlett
  4. Ærede venninde, ig blir henrykt av at innånde ditt skriverier.

    SvarSlett
  5. Kristine - jeg vet at jeg er ditt største forbilde og alt det der...men du er ikke så verst du heller. Liker særlig frasen "innånde."

    SvarSlett
  6. Det var ikke en frase; la meg korrigere: "henrykt av at innånde ditt skriverier." Det var en frase.

    SvarSlett
  7. Åh! Herlig å lese, kjære venn! Du har sett bedre ut på håret enn hva du gjør på enkelte av disse bildene, og jeg liker at du ikke prøver å gjøre et spesielt godt inntrykk på australerne -kom hjem!!! :p Gleder meg til hvert eneste nye innlegg. Du er fantastisk! klem fra Lolau så klart <3

    SvarSlett